Κυριακή, 10 Απριλίου 2011

9ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΛΜΕ


 

Με επιτυχία θεωρώ οτι ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 9ου εκπαιδευτικού συνεδρίου της ΟΛΜΕ, που πραγματοποιήθηκε στο Βόλο το τριήμερο 7-9 Απριλίου.
Είχα την τιμή να εκπροσωπήσω την Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Ν. Έβρου (δικαιούμασταν να στείλουμε 3 συνέδρους, όμως απόφαση του Δ.Σ. ήταν να αποκλείσει τις υπόλοιπες υποψηφιότητες), οπότε νιώθω την ανάγκη μέχρι να δημοσιευτούν τα πρακτικά του συνεδρίου, να μεταφέρω σε όλους τους συναδέλφους το τί ειπώθηκε. Για αυτό το λόγο και προτείνω στο Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Ν. Έβρου, να διοργανώσει μια εκδήλωση-συζήτηση (μετασυνεδριακή) σχετική με τη θεματολογία του συνεδρίου.
 Το 9ο εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ είχε ως κεντρικό θέμα: "Εκπαιδευτικά και εργασιακά προβλήματα των εκπαιδευτικών Δ.Ε." και αποτελούνταν απο τις εξής βασικές ενότητες:  
Α. Παιδαγωγικές και κοινωνιολογικές διαστάσεις,
Β.Οργάνωση και διοίκηση εκπαίδευσης και σχολικής μονάδας - Εργασιακά - Ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών Δ.Ε.
1η ημέρα:
Πανηγυρική έναρξη του συνεδρίου με θεατρική παράσταση (Αριστοφάνη) και εξαιρετικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα απο το Μουσικό σχολείο Βόλου (μακάρι να είχαν τη δυνατότητα να το παρακολουθήσουν οι τοπικές αρχές, ώστε να καταλάβουν πόσο πίσω είμαστε στον Έβρο απο πολιτιστική άποψη, που δεν έχουμε Μουσικό Σχολείο).
Στη συνέχεια ακολούθησαν χαιρετισμοί εκπροσώπων και φορέων, τέθηκαν οι βασικοί στόχοι του συνεδρίου απο τον Πρόεδρο του ΚΕΜΕΤΕ και υπήρχαν 4 εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, επιστημονικές εισηγήσεις καθηγητών Πανεπιστημίου
2η ημέρα: (πρωί)
Παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της μελέτης 4 διαφορετικών ομάδων εργασίας που ασχολήθηκαν με τα θέματα της Α ενότητας:
Ομάδα Εργασίας Α1: Οργάνωση και πραγματοποίηση της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας
Ομάδα Εργασίας Α2: Εκπαιδευτικός, μαθητές-τριες, γονείς, τοπική κοινότητα, ευρύτερη κοινωνία και ΜΜΕ
Ομάδα Εργασίας Α3: Αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών Δ.Ε.
Ομάδα Εργασίας Α4: Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Δ.Ε.
Στη συνέχεια ακολούθησαν 4 διαφορετικές παράλληλες συνεδρίες όπου συζητήθηκαν τα θέματα της κάθε ομάδας εργασίας.
2η ημέρα: (απόγευμα)
Παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της μελέτης 4 διαφορετικών ομάδων εργασίας που ασχολήθηκαν με τα θέματα της Β ενότητας:
Ομάδα Εργασίας Β1: Διαδικασίες πρόσληψης/διορισμού - εργασιακές σχέσεις - μισθολογικά και ασφαλιστικά
Ομάδα Εργασίας Β2: Περιβάλλον και συνθήκες εργασίας και επιπτώσεις στην υγεία των εκπαιδευτικών
Ομάδα Εργασίας Β3: Οργάνωση της διοίκησης της εκπαίδευσης και επιστημονική καθοδήγηση
Ομάδα Εργασίας Β4: Ο ρόλος του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών Δ.Ε.
Στη συνέχεια ακολούθησαν 4 διαφορετικές παράλληλες συνεδρίες όπου συζητήθηκαν τα θέματα της κάθε ομάδας εργασίας.
3η ημέρα:
Έγιναν παρεμβάσεις απο τους συνέδρους και ανακοινώθηκαν τα πορίσματα του συνεδρίου.

  Υπήρξε έντονος προβληματισμός και κατατέθηκε πρόταση απο αρκετούς συνέδρους, ώστε να μη γίνουν αποδεκτές οι εισηγήσεις Β1 και Β3, επειδή σε πολλά σημεία τους ήταν εκτός των θέσεων της ΟΛΜΕ όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί στα συνέδρια του κλάδου.
Τελικά αποφασίστηκε (ορθά κατα την άποψη μου) οτι δεν μπορούμε να λογοκρίνουμε τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν οι ομάδες εργασίας (ειδικά αφού η συμμετοχή στις ομάδες εργασίας ήταν ελεύθερη για όποιον συνάδελφο το επιθυμούσε και εθελοντική).

   Για να ολοκληρώσω τη σύντομη περιγραφή, οφείλω να καταγράψω την παρατήρηση πως και σε αυτό το εκπαιδευτικό συνέδριο κάποιοι δεν κατάφεραν να απαγκιστρωθούν απο τις κομματικές - πολιτικές τους πεποιθήσεις. Αυτό βέβαια είναι σεβαστό μιας και ο καθένας μας έχει την ιστορία του και τις πολιτικές του απόψεις, αλλά θεωρώ οτι σε ενα εκπαιδευτικό συνέδριο θα ήταν προτιμότερο να κατατεθούν αυστηρά εκπαιδευτικές προτάσεις και απόψεις.

  Τα πορίσματα των ομάδων εργασίας και οι εισηγήσεις του συνεδρίου, θα είναι διαθέσιμα σε όποιον συνάδελφο μου τα ζητήσει (αν και πιστεύω πως σύντομα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της ΟΛΜΕ και του ΚΕΜΕΤΕ).

Με συναδελφική εκτίμηση
Ταταρίδης Γιάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου